2372 zoekresultaten gevonden

Thema:
gezondheid en welzijn
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: Gandhi, A., Luyckx, K., Adhikari, A., Parmar, D., Desousa, A., Shah, N., Maitra, S., & Claes, L.
Referenties: Gandhi, A., Luyckx, K., Adhikari, A., Parmar, D., Desousa, A., Shah, N., Maitra, S., & Claes, L. (2021). Non-suicidal self-injury and its association with identity formation in India and Belgium: A cross-cultural case-control study. Transcultural Psychiatry, 58(1), 52–62.
Thema:
onderwijs, samenleving en politiek
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2015
Taal: Engels
Auteur: Hooghe, M., Dassonneville, R., & Marien, S.
Referenties: Hooghe, M., Dassonneville, R., & Marien, S. (2015). The impact of education on the development of political trust: results from a five-year panel study among late adolescents and young adults in Belgium. Political Studies, 63(1), 123–141.
Thema:
onderwijs
Type:
Onderzoeksrapport
Jaar: 2021
Taal: Nederlands
Auteur: Demol, K., ten Bokkel, I.M., van Gils, F.E., Colpin, H., Verschueren, K.
Referenties: Demol, K., ten Bokkel, I.M., van Gils, F.E., Colpin, H., Verschueren, K. (2021). Teachers4Victims. Onderzoeksrapport voor scholen en ouders. 1-12, KU Leuven: Schoolpsychologie en Ontwikkeling in Context.
Thema:
gender en diversiteit, kansenongelijkheid, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2015
Taal: Engels
Auteur: Van Praag, L., D’hondt, F., Stevens, P., & Van Houtte, M.
Referenties: Van Praag, L., D’hondt, F., Stevens, P., & Van Houtte, M. (2015). Is the sky really the limit? Exploring the attitude-achievement paradox in the Belgian context. Sociology of Race and Ethnicity, 1(2), 225–238.
Thema:
kansenongelijkheid, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2018
Taal: Engels
Auteur: Van Praag, L., Van Caudenberg, R., & Orozco, M.
Referenties: Van Praag, L., Van Caudenberg, R., & Orozco, M. (2018). Age is more than just a number! The role of age and maturity in the processes leading to early school leaving in Flanders (Belgium). British Educational Research Journal, 44(4), 557-572.
Thema:
gender en diversiteit, kansenongelijkheid, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: Kessels, U., & Van Houtte, M.
Referenties: Kessels, U., & Van Houtte, M. (2021). Side effects of academic engagement? How boys’ and girls’ well-being is related to their engagement and motivational regulation. Gender and Education, 1-16.
Thema:
kansenongelijkheid, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2019
Taal: Engels
Auteur: Nouwen, W., & Clycq, N.
Referenties: Nouwen, W., & Clycq, N. (2019). The role of social support in fostering school engagement in urban schools characterised by high risk of early leaving from education and training. Social Psychology of Education, 22(5), 1215-1238.
Thema:
gender en diversiteit, kansenongelijkheid, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: D’hondt, F., Maene, C., Vervaet, R., Van Houtte, M., & Stevens, P. A
Referenties: D’hondt, F., Maene, C., Vervaet, R., Van Houtte, M., & Stevens, P. A. (2021). Ethnic discrimination in secondary education: Does the solution lie in multicultural education and the ethnic school composition?. Social Psychology of Education, 24, 1231-1258.
Thema:
gender en diversiteit, vrije tijd
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Nederlands
Auteur: Sermant, N. L. & Siongers, J.
Referenties: Sermant, N. L. & Siongers, J. (2021). Cultuurparticipatie voor allen … of toch niet? Een studie naar drempels voor cultuurparticipatie bij jongeren met en zonder migratieachtergrond in Vlaanderen. Tijdschrift voor Jeugd en Kinderrechten, 4, 44-72.
Thema:
gezondheid en welzijn, kansenongelijkheid, samenleving en politiek
Type:
Onderzoeksrapport
Jaar: 2021
Taal: Nederlands
Auteur: Stevens, F. & Desnerck, G.
Referenties: Stevens, F. & Desnerck, G. (2021). Effecten en uitkomsten van het Erasmus+ Youth in Action Programma. Het perspectief van projectparticipanten en projectbegeleiders. Howest.
Thema:
delinquentie, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Nederlands
Auteur: an Kelecom, E., Hadermann, E., & Coenen, E.
Referenties: Van Kelecom, E., Hadermann, E., & Coenen, E. (2021). Het belang van een positief schoolklimaat voor de preventie van slachtofferschap en pesten op school. Welwijs: Wisselwerking Onderwijs En Welzijnswerk, 32(4), 26–29
Thema:
media, samenleving en politiek
Type:
Onderzoeksrapport
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: Waeterloos, C., Walrave, M., & Ponnet, K.
Referenties: Waeterloos, C., Walrave, M., & Ponnet, K. (2021). Online en offline politieke participatie en attitudes bij Belgische jongvolwassenen. Bevindingen van een survey-onderzoek in België van 11 maart – 12 april 2021. Gent: Universiteit Gent.
Thema:
gender en diversiteit
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: Mastari, Van Droogenbroeck, F., Spruyt, B., & Keppens, G.
Referenties: Mastari, Van Droogenbroeck, F., Spruyt, B., & Keppens, G. (2021). Ambivalent sexism among Christian and Muslim youth. The gendered pathway of perceived pressure for religious conformity. European Societies, 1–24.