2323 zoekresultaten gevonden

Thema:
gender en diversiteit, kansenongelijkheid, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2020
Taal: Nederlands
Auteur: Van Praag, L., Mickelson, R. A., Stevens, P. A., & Van Houtte, M.
Referenties: Van Praag, L., Mickelson, R. A., Stevens, P. A., & Van Houtte, M. (2021). STEM-aspiraties en studiekeuze in het secundair onderwijs in Vlaanderen: de intersectie van gender en etniciteit. Tijdschrift Sociologie, 2, 117-140.
Thema:
kansenongelijkheid, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2020
Taal: Engels
Auteur: Van den Broeck, L., Demanet, J., & Van Houtte, M.
Referenties: Van den Broeck, L., Demanet, J., & Van Houtte, M. (2020). The forgotten role of teachers in students’ educational aspirations. School composition effects and the buffering capacity of teachers’ expectations culture. Teaching and Teacher Education, 90, 1-11.
Thema:
gezondheid en welzijn, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: Van Canegem, T., Van Houtte, M., & Demanet, J.
Referenties: Van Canegem, T., Van Houtte, M., & Demanet, J. (2021). Grade retention and academic self‐concept: A multilevel analysis of the effects of schools’ retention composition. British Educational Research Journal, (47)5, 1340-1360.
Thema:
gezondheid en welzijn
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Nederlands
Auteur: Siongers, J., & Bradt, L.
Referenties: Siongers, J., & Bradt, L. (2021). Welbevinden vanuit het perspectief van kinderen. Een analyse naar het subjectief welbevinden van kinderen in Vlaanderen in vergelijking met dat van kinderen uit andere Europese regio’s. Tijdschrift voor Jeugdrecht en Kinderrechten, (22)2, 92-111.
Thema:
gender en diversiteit, kansenongelijkheid, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: Maene, C., Van Rossem, R., & Stevens, P.
Referenties: Maene, C., Van Rossem, R., & Stevens, P. (2021). Entangled identities and acculturation: Comparing majority and minority adolescents’ multiple identity profiles in Belgium. International Journal of Intercultural Relations, 85, 112-121.
Thema:
delinquentie, welzijn en gezondheid
Type:
Presentaties en papers
Jaar: 2019
Taal: Engels
Auteur: Serie, C., Pleysier, S., & Put, J.
Referenties: Serie, C., Pleysier, S., & Put, J. (2019, November). Primary goods, well-being and offending behaviour in adolescents: Examining the assumptions of the Good Lives Model. Paper voorgedragen op 75th Annual Conference of the American Society of Criminology, San Francisco
Ook in de Onderzoeksdatabank van het Kenniscentrum Kinderrechten kan je terecht voor een overzicht van jeugdonderzoek en onderzoek dat specifiek betrekking heeft

Geen resultaten gevonden.

Type:
Doctoraatsthesis
Jaar: 2017
Taal: Engels
Auteur: Missotten, L.
Referenties: Missotten, L. (2017). How do adolescents manage conflicts with their mothers? A developmental and micro-contextual perspective. [Doctoraatsthesis]. Leuven: KU Leuven.
Thema:
delinquentie, media, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2016
Taal: Engels
Auteur: Wegge, D., Vandebosch, H., Eggermont, S., & Pabian, S.
Referenties: Wegge, D., Vandebosch, H., Eggermont, S., & Pabian, S. (2016). Popularity Through Online Harm. The Journal of Early Adolescence, 36(1), 86–107.
Thema:
delinquentie, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2016
Taal: Engels
Auteur: Pabian, S., & Vandebosch, H.
Referenties: Pabian, S., & Vandebosch, H. (2016). Short-term longitudinal relationships between adolescents’ (cyber)bullying perpetration and bonding to school and teachers. International Journal of Behavioral Development, 40(2), 162–172.
Thema:
delinquentie
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2018
Taal: Engels
Auteur: Erreygers, S., Vandebosch, H., Vranjes, I., Baillien, E., & De Witte, H.
Referenties: Erreygers, S., Vandebosch, H., Vranjes, I., Baillien, E., & De Witte, H. (2018). Positive or negative spirals of online behavior? Exploring reciprocal associations between being the actor and the recipient of prosocial and antisocial behavior online. New Media & Society, 20(9), 3437–3456.
Thema:
jongeren, media, welzijn
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: Devos, S., de Lenne, O., Eggermont, S., & Vandenbosch, L.
Referenties: Devos, S., de Lenne, O., Eggermont, S., & Vandenbosch, L. (2021). I wish that I could be like the cool kids: The role of the malleability narrative in entertainment television and magazines on adolescents’ popularity beliefs. Poetics, 101612.