2293 zoekresultaten gevonden

Thema:
kansenongelijkheid, onderwijs
Type:
Presentaties en papers
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: Vandelannote, I., Shirley, M., Wolniak, G., & Demanet, J.
Referenties: Vandelannote, I., Shirley, M., Wolniak, G., & Demanet, J. (2021). Break every rule : does behavioral disengagement explain ethnic composition effects on higher education enrollment? In AERA 2021, American Educational Research Association Annual Meeting, Proceedings. Virtual.
Thema:
delinquentie
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: Van Damme, L., Fortune, C.-A., Hoeve, M., Vanderplasschen, W., & Colins, O.
Referenties: Van Damme, L., Fortune, C.-A., Hoeve, M., Vanderplasschen, W., & Colins, O. (2021). The role of personal resilience and interpersonal support in building fulfilling and prosocial lives : examining the good lives model among young women four years after youth detention. INTERNATIONAL JOURNAL OF OFFENDER THERAPY AND COMPARATIVE CRIMINOLOGY.
Thema:
onderwijs
Type:
Presentaties en papers
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: Degroote, E., Demanet, J., & Van Houtte, M.
Referenties: Degroote, E., Demanet, J., & Van Houtte, M. (2021). Students pushed out of School : how school discipline is a selective force behind student turnover. In AERA 2021, American Educational Research Association Annual Meeting, Abstracts. Online.
Thema:
gezondheid en welzijn
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: Laporte, N., Soenens, B., Brenning, K., & Vansteenkiste, M.
Referenties: Laporte, N., Soenens, B., Brenning, K., & Vansteenkiste, M. (2021). Adolescents as active managers of their own psychological needs : the role of psychological need crafting in adolescents’ mental health. Journal Of Adolescence, 88, 67–83.
Thema:
gezin, gezondheid en welzijn, media
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: DeSmet, A., Rodelli, M., Walrave, M., Portzky, G., Dumon, E., & Soenens, B.
Referenties: DeSmet, A., Rodelli, M., Walrave, M., Portzky, G., Dumon, E., & Soenens, B. (2021). The moderating role of parenting dimensions in the association between traditional or cyberbullying victimization and mental health among adolescents of different sexual orientation. International Journal Of Environmental Research And Public Health, 18(6), 1–18.
Thema:
gender en diversiteit, gezondheid en welzijn
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2019
Taal: Engels
Auteur: Van keer, I., Dhondt, A., Van der Putten, A., & Maes, B.
Referenties: Van keer, I., Dhondt, A., Van der Putten, A., & Maes, B. (2019). De vroege ontwikkeling van jonge kinderen met een grote verstandelijke en motorische ontwikkelingsvertraging: eerste bevindingen van het OJKO-project. Tijdschrift Voor Orthopedagogiek, Kinderpsychiatrie En Klinische Kinderpsychologie, 44(3-4), 133–146.
Thema:
gezin, gezondheid en welzijn
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2018
Taal: Engels
Auteur: Santens, T., Claes, L., Diamond, G., & Bosmans, G.
Referenties: Santens, T., Claes, L., Diamond, G., & Bosmans, G. (2018). Depressive symptoms and self-harm among youngsters referred to Child Welfare: The role of trust in caregiver support and communication. Child Abuse & Neglect, 77, 155-167.
Thema:
gezin, gezondheid en welzijn
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2016
Taal: Engels
Auteur: Gandhi, A., Claes, L., Bosmans, G., Baetens, I., Wilderjans, T., Maitra, S., Kiekens, G., & Luyckx, K.
Referenties: Gandhi, A., Claes, L., Bosmans, G., Baetens, I., Wilderjans, T., Maitra, S., Kiekens, G., & Luyckx, K. (2016). Non-suicidal self-injury and adolescents attachment with peers and mother: The mediating role of identity synthesis and confusion. Journal of Child and Family Studies, 25(6), 1735-1745.
Thema:
gezin, gezondheid en welzijn
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2016
Taal: Engels
Auteur: Dujardin, A., Santens, T., Braet, C., De Raedt, R., Vos, P., Maes, B., & Bosmans, G.
Referenties: Dujardin, A., Santens, T., Braet, C., De Raedt, R., Vos, P., Maes, B., & Bosmans, G. (2016). Middle childhood support-seeking behavior during stress: links with self-reported attachment and future depressive symptoms. Child Development, 87(1), 326-340.