2323 zoekresultaten gevonden

Thema:
gender en diversiteit, kansenongelijkheid, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: Kessels, U., & Van Houtte, M.
Referenties: Kessels, U., & Van Houtte, M. (2021). Side effects of academic engagement? How boys’ and girls’ well-being is related to their engagement and motivational regulation. Gender and Education, 1-16.
Thema:
gender en diversiteit, kansenongelijkheid, onderwijs
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2022
Taal: Engels
Auteur: Emery, L., Spruyt, B., & Van Avermaet, P.
Referenties: Emery, L., Spruyt, B., & Van Avermaet, P. (2022). “That way there are no surprises in the end”: the cooling out function of reception education for newly arrived migrant students in Flanders. Educational Review, 1-20.
Thema:
gezondheid en welzijn, media, vrije tijd
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2020
Taal: Engels
Auteur: Daneels, R., Vandebosch, H., & Walrave, M.
Referenties: Daneels, R., Vandebosch, H., & Walrave, M. (2020) “Just for fun?”: An exploration of digital games’ potential for eudaimonic media experiences among Flemish adolescents, Journal of Children and Media, 14(3), 285-301.
Thema:
gezondheid en welzijn
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2019
Taal: Engels
Auteur: Van Beveren, M.-L., Kuppens, S., Hankin, B., & Braet, C.
Referenties: Van Beveren, M.-L., Kuppens, S., Hankin, B., & Braet, C. (2019). Because you had a bad day: General and daily relations between reactive temperament, emotion regulation, and depressive symptoms in youth. PLoS ONE, 14, (10), e0224126.
Thema:
gezin, gezondheid en welzijn
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2011
Taal: Engels
Auteur: Missotten, L. C., Luyckx, K., Branje, S., Vanhalst, J., & Goossens, L.
Referenties: Missotten, L. C., Luyckx, K., Branje, S., Vanhalst, J., & Goossens, L. (2011). Identity styles and conflict resolution styles: Associations in mother–adolescent dyads. Journal of Youth and Adolescence, 40(8), 972-982.
Thema:
gezondheid en welzijn
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2021
Taal: Engels
Auteur: Gandhi, A., Luyckx, K., Adhikari, A., Parmar, D., Desousa, A., Shah, N., Maitra, S., & Claes, L.
Referenties: Gandhi, A., Luyckx, K., Adhikari, A., Parmar, D., Desousa, A., Shah, N., Maitra, S., & Claes, L. (2021). Non-suicidal self-injury and its association with identity formation in India and Belgium: A cross-cultural case-control study. Transcultural Psychiatry, 58(1), 52–62.
Thema:
onderwijs, samenleving en politiek
Type:
Tijdschriftartikels
Jaar: 2015
Taal: Engels
Auteur: Hooghe, M., Dassonneville, R., & Marien, S.
Referenties: Hooghe, M., Dassonneville, R., & Marien, S. (2015). The impact of education on the development of political trust: results from a five-year panel study among late adolescents and young adults in Belgium. Political Studies, 63(1), 123–141.
Thema:
onderwijs
Type:
Onderzoeksrapport
Jaar: 2021
Taal: Nederlands
Auteur: Demol, K., ten Bokkel, I.M., van Gils, F.E., Colpin, H., Verschueren, K.
Referenties: Demol, K., ten Bokkel, I.M., van Gils, F.E., Colpin, H., Verschueren, K. (2021). Teachers4Victims. Onderzoeksrapport voor scholen en ouders. 1-12, KU Leuven: Schoolpsychologie en Ontwikkeling in Context.